sâmbătă, 25 ianuarie 2014

Apa: lichid - solid - lichid

       Continuăm experimentele cu apa în diferite stări. Radu cunoaşte deja stările apei, dar prin aceste experimente încerc să-i dau informaţii un pic mai ştiinţifice decât ce ştie el. 
        Aseară am început un nou experiment: am pus apă în recipientul de gheaţă, apoi cu o pipetă am colorat apa în trei culori (nu e musai cu pipeta, dar noi am folosit-o pentru motricitatea fină). Am folosit culorile roşu, galben şi albastru şi am împuşcat doi iepuri deodată pentru că experimentul s-a nimerit în ziua în care sărbătorim 155 ani de la Mica Unire (24 ianuarie 1859 - Unirea Principatelor Române sub Alexandru Ioan Cuza).




      Am pus în congelator tăviţa până a doua zi. I-am explicat lui Radu cum apa a trecut din starea lichidă în starea solidă prin îngheţare. Fiindcă tăviţa arăta ca un steag, iar Radu era foarte încântat şi m-am gândit că este un bun prilej să-i povestesc puţin despre Cuza şi despre Unire. Nu mult: cum România era împărţită în trei, iar marele domnitor Alexandru Ioan Cuza a unit două dintre ele şi anume Moldova şi Tara Românească. Nu ştiu ce şi cât a înţeles, dar am considerat că trebuie să vorbim puţin despre această zi, iar tăviţa a picat numai bine.


       Apoi am pus câteva cuburi de gheaţă într-un pahar cu apă şi câteva într-un pahar fără apă pentru a vedea ce se întâmplă. Din când în când examinam paharele să vedem ce se întâmplă. Radu a observat cu satisfacţie că gheaţa din paharul cu apă a dispărut repede. I-am explicat că s-a topit şi s-a amestecat cu apa din pahar pe care a colorat-o. Apoi am aşteptat până s-a topit şi gheaţa din celălalt pahar: apa a trecut din stare solidă în stare lichidă.




          A fost o zi frumoasă de explorare a lichidelor şi solidelor. Şi chiar a înţeles foarte bine că apa se poate transforma din stare lichidă în stare solidă şi invers.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...