miercuri, 4 februarie 2015

Sistemul Solar - ziua 6 (Marte)

         

     Ziua a 6-a din categoria Sistemul Solar a fost dedicata planetei Marte. A fost o zi plina de informatii si activitati placute pentru amandoi: am citit, ne-am uitat pe poze, am colorat (de fapt a colorat Radu) si am facut si restul planetelor prin tehnica papier-mâché urmand sa le pictam in zilele urmatoare cand vor fi foarte bine uscate. Cred ca planeta Marte a fost de departe cea mai atractiva pentru Radu. Auzise el de martieni pe la desene animate si am purtat o intreaga discutie  pe aceasta tema. S-a lamurit ca nu e dovedita treaba cu martienii, ca nu e o planeta locuita deoarece este foarte frig, dar cred ca in sinea lui nu e ferm convins. Si pana la urma....chiar nu se stie :))).

      Si acum sa va prezint activitatile noastre din aceasta zi:

1. Am citit despre Marte din enciclopedia Spatiul, apoi de aici si de aici. Informatiile cele mai importante si facile pentru varsta lui Radu, pe care le-am extras din aceste lecturi, ar fi:

 - Marte este a 4-a planeta de la Soare, dupa Mercur, Venus si Pamant
 - se mai numeste planeta Rosie
 - este foarte asemanatoare cu Pamantul: are anotimpuri, vai, vulcani, deserturi si calote glaciare
 - pe planeta Marte se afla cel mai inalt munte din Sistemul Solar - Olympus Mons (26 000 m)
 - anul pe planeta Marte dureaza 320 de zile
 - tot aici se afla si cel mai mare canion din Sistemul Solar - Valles Merineris (4000 km)
 - este nelocuita pentru ca este foarte frig si atmosfera este toxica (dioxid de carbon)

2. Dupa atatea informatii a venit randul activitatilor mai relaxante si distractive, dar educative in acelasi timp, respectiv :

 - a colorat o racheta printata de aici



 - un mic si usor exercitiu de scriere din pachetul de aici


 - un joc tip letter match, tot din pachetul de aici, cu ajutorul caruia am repetat si planetele in limba engleza.




3. Si o planeta Marte cu tempera dupa metoda folosita la Soare. Aici nu am poze decat cu rezultatul final deoarece o culcam pe Ana in timp de Radu lucra.


4. Si o racheta facuta de el cum i-a trecut prin cap. Nu era in planul pe ziua de azi, dar se plictisea in timp ce ii culcam surioara :).


5. Apoi ne-am murdarit cu aracet si am terminat, in sfarsit, planetele folosind tehnica papier-mâché. Dupa ce se usuca foarte bine ne apucam sa le coloram.



      6. Spre seara am mai imbogatit bagajul de cunostinte generale despre spatiu cu 10 informatii din carticica Planete si stele - Pixi stie-tot.

     Cam astea sunt activitatile noastre, par putine, dar sunt foarte migaloase si se intind aproape toata ziua pentru ca nu vreau sa-l obosesc pe Radu, ci doar sa retina intr-un mod placut multitudinea de informatii pretioase :).


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...