joi, 20 februarie 2014

Olimpiada de iarnă - Rusia

Având în vedere că în prezent se desfăşoară Olimpiada de iarnă de la Sochi, Rusia, nu puteam să trecem cu vederea ocazia de a învăţa ceva nou despre sporturile de iarnă.
În acest sens am început să discut puţin cu Răducu meu despre Olimpiadă. În prima zi am vorbit despre ţara gazdă : Rusia.
M-am folosit de cartea Activităţi practice pentru copii isteţi  - Atlasul geografic de la editura Teora, care are dedicată o pagină specială Rusiei. 
Am plecat spre Rusia, am pus "viza" în paşaport (Atlasul are un "paşaport" pe care Răducu l-a "ştampilat" folosind autocolantele pentru "vize"), i-am povestit despre faptul că Rusia (Federaţia Rusă) este cea mai mare ţară din lume, că a fost şi mai mare, că are capitala la Moscova, i-am arătat steagul.
Ceea ce îmi place la acest Atlas este faptul că asigură un proces de învăţare interactiv: copiii reţin, în joacă ,multe informaţii despre lumea în care trăim. 
După ce am invăţat că în limba rusă salut se spune priviet (priv-iet) l-am ajutat pe Răducu să împodobească pagina dedicată Rusiei cu autocolantele din dotare (este totuşi o carte destinată copiilor între 9-12 ani, deci a avut nevoie de ajutorul meu). Mai întâi l-am ajutat să identifice steagurile ţărilor din Federaţia Rusă pe care le-a lipit la locul lor, apoi, a lipit autocolante folosind coordonate (lucru foarte interesant la care Răducu s-a priceput de minune datorită jocului cu vapoare pe care l-a învăţat de la tatăl lui - adică avioanele noastre din copilărie).
A lipit autocolante cu clădirile emblematice ale Rusiei: Catedrala Sf. Vasile Blajinul şi Palatul de Iarnă, cu animale reprezentative: focă BaikaL, peşte dragon, morsă, leopard siberian, dar şi cu Vulcanul Kamceatka.
La sfârşit am completat ilustrata dedicată Rusiei, doar verbal (o va completa el cand va fi mai mare şi va reţine mult mai corect aceste informaţii).
Nu a fost o lecţie uşoară, am încercat să fac totul să arate ca o joacă, l-am lăsat să ia pauză dacă îşi dorea acest lucru. Nu ştiu cât de multe informaţii a captat creierul lui, dar sunt convinsă că în viitor vor ieşi la iveală, într-un fel sau altul, aceste "amintiri" utile.
Atlasul poate fi cumpărat de aici sau de aici.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...