vineri, 11 iulie 2014

Play Doh pentru piele sensibila

     Internetul abunda de retete pentru plastilina: cu arome, pentru piele sensibila, cu sclipici, etc. Mai toate retetele au un ingredient comun, Cream of Tartar, pe care eu nu l-am gasit pe la noi.
     
     Am gasit in schimb o reteta de plastilina aici care are doar 2 ingrediente:
      - amidon - aprox. 125 g
      - crema de corp pentru bebelusi - cam 5 linguri


     Aceasta reteta difera de varianta originala prin simplul fapt ca nu contine sare si astfel poate fi folosita de toti copiii, chiar si de cei cu pielea foarte sensibila.    

     Mod de lucru:

     Se pune amidonul intr-un castron si se adauga crema de corp pe rand, amestecand dupa fiecare lingura, pana cand amestecul devine pufos si sfaramicios, apoi se framanta cu mainile.

     Chiar daca la inceput pare uscata se continua framantarea. 

     Cand s-a legat se ia din castron si se continua framantarea pe blatul de lucru pana cand devine moale, pufoasa si maleabila in maini. Daca tot mai este uscata inmuiati degetele in crema si continuati framantarea.

     Este mult mai moale decat plastilina obisnuita si atat de pufoasa...as fi framantat-o intruna, nu ma mai saturam.


     In aceasta etapa poate fi colorata. Este nevoie de un strop mic de culoare pe un betisor de urechi care se infige in mingea de plastilina si se framanta pana cand se omogenizeaza culoarea.
     Eu am lasat-o necolorata.

     A urmat joaca impreuna cu Raducu pentru ca aceasta plastilina este irezistibila...este atat de matasoasa. Am facut fursecuri :)). Anamaria a pus si ea manuta putin, dar nu prea am lasat-o pentru ca atunci era "gustatoare sefa" :))).





     Avand in vedere ca nu contine nici un fel de conservant nu este o plastilina care poate fi pastrata. Este o joaca de o zi, dar la cat de usor se face merita osteneala si nici nu este foarte cotisitoare.
     Din cauza ingredientelor se intareste usor si devine mai sfaramicioasa daca nu este folosita un timp. Atunci trebuie facuta minge si framantata putin.

     Recomand din tot sufletul aceasta reteta....este atat de RELAXANTA :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...