luni, 1 decembrie 2014

1 Decembrie - Ziua Nationala a Romaniei

     M-am tot gandit de ceva zile cum as putea sa marcam Ziua Nationala a Romaniei acasa, pentru ca la scoala deja au facut cateva activitati. Sunt abonata la newsletter-ul blogului Materiale didactice de 10 (zece) si am primit mail-ul cu activitatile lor. Foarte frumoase, ne-am inspirat si noi din ele.

     Pentru ca ziua Romaniei nu putea fi sarbatorita fara ascultarea imnului, ne-am inceput activitatile in acordurile Imnului National:


     Pe masura ce i-am citit lui Radu despre Unire am ajuns la Marea Hora a Unirii si am ascultat-o si pe aceasta. Ba chiar am facut o mica hora impreuna cu tati in bucatarie si ne-am distrat putin. Ne-am ales fiecare o zona pe care sa o reprezentam in hora: Radu a ales primul Transilvania, tati a ales Muntenia, iar eu am ramas cu Moldova. I-am explicat lui Radu ca Moldova si Muntenia erau deja unite si formasera Romania (asa cum mami cu tati au format familia Hangan) si apoi s-au unit cu Transilvania si au format Romania cea mare de astazi (cand a aparut Raducu care a intregit familia:)). 
     Mi-era frica sa nu intrebe ce zona este Anamaria, dar taica-su se pregatise deja: ea ar fi fost Basarabia :)) si am fi dat deja in alte discutii si explicatii care nu aveau legatura cu ziua noastra.


     Prima activitate a fost sa coloram o harta a Romaniei (cele 3 zone devenite una singura la Marea Unire de la 1 dec 1918) cu orez tricolor. Orezul l-am pregatit cu 2 zile inainte sa aiba timp sa se usuce dupa metoda prin care am colorat si pastele si despre care am vorbit aici.


     Pe un carton l-am pus pe Raducu sa traseze harta Romaniei folosind un sablon, apoi eu am impartit zonele si i-am indicat culorile pentru fiecare zona. Apoi el a turnat aracet, l-a intins uniform cu o pensula si a turnat orezul colorat. L-am lasat la uscat si apoi il vom expune in camera lui o perioada.






     Apoi a pictat harta Romaniei in culorile drapelului.




     A pictat si Anamaria :))))



     Si inca o activitate de motricitate fina: harta Romaniei tricolora prin lipire de hartie colorata.




     Spre sfarsitul zilei i-am dat lui Raducu cartonasele cu cei 2 romanasi pentru a invata sa coasa. Imaginile le-am descarcat de pe blogul Materiale didactice de 10 (zece), le-am lipit pe carton si le-am gaurit in prealabil. Spre marea mea surprindere lui Radu i-a placut foarte mult sa coasa. S-a concentrat, s-a straduit, a luat pauza si singurel s-a intors la cusut, fara sa-i aduc eu aminte. Chiar i-a placut :).




  
     La multi ani Romania!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...