luni, 1 decembrie 2014

1 Decembrie - Ziua Nationala a Romaniei

     M-am tot gandit de ceva zile cum as putea sa marcam Ziua Nationala a Romaniei acasa, pentru ca la scoala deja au facut cateva activitati. Sunt abonata la newsletter-ul blogului Materiale didactice de 10 (zece) si am primit mail-ul cu activitatile lor. Foarte frumoase, ne-am inspirat si noi din ele.

     Pentru ca ziua Romaniei nu putea fi sarbatorita fara ascultarea imnului, ne-am inceput activitatile in acordurile Imnului National:


     Pe masura ce i-am citit lui Radu despre Unire am ajuns la Marea Hora a Unirii si am ascultat-o si pe aceasta. Ba chiar am facut o mica hora impreuna cu tati in bucatarie si ne-am distrat putin. Ne-am ales fiecare o zona pe care sa o reprezentam in hora: Radu a ales primul Transilvania, tati a ales Muntenia, iar eu am ramas cu Moldova. I-am explicat lui Radu ca Moldova si Muntenia erau deja unite si formasera Romania (asa cum mami cu tati au format familia Hangan) si apoi s-au unit cu Transilvania si au format Romania cea mare de astazi (cand a aparut Raducu care a intregit familia:)). 
     Mi-era frica sa nu intrebe ce zona este Anamaria, dar taica-su se pregatise deja: ea ar fi fost Basarabia :)) si am fi dat deja in alte discutii si explicatii care nu aveau legatura cu ziua noastra.


     Prima activitate a fost sa coloram o harta a Romaniei (cele 3 zone devenite una singura la Marea Unire de la 1 dec 1918) cu orez tricolor. Orezul l-am pregatit cu 2 zile inainte sa aiba timp sa se usuce dupa metoda prin care am colorat si pastele si despre care am vorbit aici.


     Pe un carton l-am pus pe Raducu sa traseze harta Romaniei folosind un sablon, apoi eu am impartit zonele si i-am indicat culorile pentru fiecare zona. Apoi el a turnat aracet, l-a intins uniform cu o pensula si a turnat orezul colorat. L-am lasat la uscat si apoi il vom expune in camera lui o perioada.






     Apoi a pictat harta Romaniei in culorile drapelului.




     A pictat si Anamaria :))))



     Si inca o activitate de motricitate fina: harta Romaniei tricolora prin lipire de hartie colorata.




     Spre sfarsitul zilei i-am dat lui Raducu cartonasele cu cei 2 romanasi pentru a invata sa coasa. Imaginile le-am descarcat de pe blogul Materiale didactice de 10 (zece), le-am lipit pe carton si le-am gaurit in prealabil. Spre marea mea surprindere lui Radu i-a placut foarte mult sa coasa. S-a concentrat, s-a straduit, a luat pauza si singurel s-a intors la cusut, fara sa-i aduc eu aminte. Chiar i-a placut :).




  
     La multi ani Romania!!!

2 comentarii:

  1. Foarte frumoase activități. ❤️
    Și noi ne pregătim pentru 1 decembrie și aș dori să-mi pregătesc din timp câteva activități interesante pentru copii.
    Ce fel de ac ați folosit la cusut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos pentru aprecieri.
      Referitor la întrebarea dvs. sa știți ca am folosit un ac normal, un pic mai măricel. Copiii sunt încântați atunci când folosesc lucruri reale, clar sub stricta supraveghere.

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...