duminică, 4 ianuarie 2015

Sistemul solar - ziua 1

     

     Sarbatorile au trecut, iar noi incepem alte activitati ca parca ne-am plictisit de decoratiuni. O sa mai revenim cu niste activitati destinate anotimpului iarna, dar asta dupa ce terminam cu tema sistemul solar careia i-am alocat, initial, 12 zile, dar parca si vad ca ne vom intinde mai mult pentru ca este deosebit de stufoasa. M-am apucat de prin luna octombrie sa strang informatii si am suficient material de studiu, dar tot mai apar si altele :).

    Pentru aceasta lectie am achizitionat enciclopedia Spatiul de la editura Rao, o carte cu abtibilduri, Aventuri in spatiul cosmic, editura Corint Junior si din seria Pixi stie-tot - Planete si stele, editura Galaxia Copiilor. Cartile le voi prezenta separat.


     Pentru prima zi ne-am tinut de plan in sensul ca tot ce mi-am propus sa fac cu Raducu am reusit. E adevarat ca am avut o zi intreaga la dispozitie si a fost doar incalzirea :)). De maine incepe scoala si cred ca voi imparti in 2 zile ce mi-am propus pentru o zi pentru ca Raducu va fi prea obosit.


     Ce am facut in prima zi destinata sistemului solar? Ei bine, ziua a fost dedicata generalitatilor sistemului solar, urmand sa o zi sau doua fiecarei planete in parte. Am avut aceste activitati:

     1. Am inceput sa citim despre planete si astronauti dintr-o revista Pipo mai veche. Este numarul 5 din 2013 si are cateva pagini destinate sistemului solar. Pentru inceput am denumit planetele si le-am numerotat in ordinea distantei fata de Soare, a numerotat nave spatiale, a colorat o racheta si doua nave spatiale, a cautat diferente. De asemenea, am citit cateva lucruri interesante despre astronauti si chiar a desenat unul urmarind etapele de lucru.




     2. Am ascultat The Solar System Song si The Planets Song:



     3.  I-am citit cateva randuri despre Sistemul Solar gasite aici. Am printat de aici toata prezentarea si ii voi citi despre fiecare planeta in parte.

     4. I-am pregatit in perioada strangerii materialelor un joculet: Solar System matching Task. Pentru a-l face am descarcat de aici materialul (gratis), l-am printat si decupat. Pentru a-l putea descarca trebuie sa va faceti cont pe site. Au foarte multe resurse gratis. Pe un carton mai lung (o cutie de tort) am asamblat totul: am pictat fondul cu albastru (poate fi si negru), am desenat orbitele si am lipit planetele in alb-negru. Intr-un plic am pus planetele colorate, iar treaba lui Radu a fost sa le potriveasca.




     Jocul asta i-a placut cel mai mult in prima zi. Cred si eu :)).

     5. Un alt material pe care l-am facut mai demult consta in carti de joc despre Sistemul Solar. Am printat de aici cartile de joc pe care le-am lipit pe cartoane prin indoire conform indicatiilor. Regulile jocului sunt precizate acolo, dar fiind faptul ca Raducu nu stie inca sa citeasca in engleza am facut propriile noastre reguli. Am impartit cartoanele in 2 si citeam pe rand pentru amandoi informatiile despre fiecare planeta in parte. Dupa ce am terminat de citit am verificat cat de atenti am fost. Amandoi :)...daa... si eu invat o gramada de chestii noi odata cu el. Am repetat de cateva ori intrebarile si urmeaza sa ne jucam cu ele si in zilele urmatoare.


     6. Am incheiat cu o fisa foarte, dar foarte usoara in care Raducu a trebuit sa incercuiasca ce era diferit pe fiecare rand. Fisa face parte dintr-un pachet de fise pe care l-am descarcat si printat de aici si din care voi mai folosi in zilele urmatoare. Fisa am laminat-o pentru a putea fi refolosita.


     7. Seara la culcare am luat carticica Planete si stele - Pixi stie-tot si Raducu a exersat cititul.
     A fost o zi placuta in care am invatat amandoi o multime de lucruri noi.

4 comentarii:

  1. Multumim pentru materiale, acum i le pregatesc si baietelului meu de cinci ani si jumatate . M- ati jutat foarte mult sintetizand materialele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur ca va sunt de ajutor aceste materiale. Spor la învățat planetele cu micutul dvs!

    RăspundețiȘtergere
  3. ce frumos! am 'furat' cateva idei din activitatile voastre ca sa le punem si noi in practica :). Noi am inceput prin a colora planetele si a le lipi pe orbite...avem doar 3 ani jumate, dar cred ca e interesanta treaba c planetele

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag am povestit aici pentru a putea fi "furate" :)). Spor la descoperirea sistemului solar prin joaca!!!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...