luni, 5 ianuarie 2015

Sistemul solar - ziua 2 (Soarele)

     Daca in prima zi am discutat cu Raducu despre Sistemul Solar in general: planete, asteroizi, comete si praf cosmic, azi am discutat numai despre Soare.

     1. Am inceput cu o scurta lectura despre Soare de aici, un pic modificat din mers pentru a fi pe intelesul copilului. Ideile principale pe care le-am retinut impreuna azi despre Soare sunt:

 - este o stea
 - este fierbinte
 - este cel mai mare obiect din Sistemul Solar
 - toate planetele, asteroizii, cometele si praful se invart in jurul lui
 - are 4,6 miliarde de ani (foooarte mult i-am explicat lui Radu)
 - in mijloc poate atinge 15 milioane grade Celsius (i-am comparat cu 40 de grade vara cand este foarte cald. El a aincercat sa numere pana la 15 milioane :)), dar s-a lasat pagubas pe la 105. Sper ca a prins ideea)
 - este in stare de plasma si gazoasa
 - viata pe Pamant este posibila datorita Soarelui

2. Si un mic exercitiu de decupat planete. Fisa am descarcat-o de aici.


3. Pentru a-i exemplifica lui Radu cum ca Soarele este cel mai mare obiect din Sistemul Solar i-am aratat aceasta imagine. Asa a vazut ce mici sunt planetele comparativ cu Soarele. A fost tare impresionat.

4. Si un mic exercitiu de exersare a scrierii. Face parte din pachetul de fise despre Sistemul Solar pe care l-am printat de aici. Fisa am laminat-o pentru o reutilizare ulterioara.


5. Apoi a colorat un Soare printat de aici.


6. In revista Pipo despre care am vorbit si aici este o pagina care-i invata pe copii sa deseneze Soarele in 6 moduri. Asta a facut si Raducu.


7. A urmat putina distractie cu tempera. Am gasit aceasta idee aici

Am taiat doua cercuri folosind o farfurie. De ce doua? Ei....aici a participat si mandra mica :). Am turnat pe ele tempera rosie si galbena, le-am introdus in folii de plastic si le-am dat sa se joace. Radu a intins tempera pe tot cercul, Ana s-a plictisit repede. Am taiat folia si am scos sorii :), apoi i-am lasat la uscat. Pe un carton negru am lipit Soarele si Radu i-a pictat si raze. A iesit foarte frumos, iar activitatea a fost foarte placuta.

Sfat: trebuie pusa mai multa tempera pentru a se intinde usor. Eu am ramas in pana de galben si s-a chinuit ceva s-o intinda.







8. A urmat partea cea mai migaloasa care va fi definitivata maine: am incercat sa facem un Soare folosind tehnica papier mache (varianta noastra). Am folosit un balon pe care l-am acoperit cu bucati de ziar "unse" cu pensula inmuiata intr-un amestec de aracet si apa. Vreo doua straturi am pus si l-am lasat la uscat. Dupa uscare urmeaza sa-l pictam.




9. Seara am mai citit din carticica Planete si stele - Pixi stie-tot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...