joi, 8 ianuarie 2015

Sistemul solar - ziua 3 (Mercur)

     
sursa: http://www.clker.com/

     Ziua a 3-a despre Sistemul Solar a fost dedicata planetei Mercur. Dintre activitatile pe care le-am facut in acesta zi sunt:

 1.  Am citit putin despre planeta Mercur de aici, dar si de aici, unde sunt mult mai multe informatii, unele pe intelesul celor mici, unele mai greu de asimilat la varsta de 6 ani. Am incercat sa retinem mai mult raspunsurile la intrebarile care se gasesc la sfarsitul prezentarii fiecarei planete. De retinut in principal despre planeta Mercur, la cei 6 ani ai lui Raducu ar fi:

 - planeta Mercur este cea mai apropiata de Soare, dar, nu foarte apropiata, se afla la 58 de milioane de km distanta
 - orbiteaza in jurul Soarelui in 88 de zile
 - nu poate fi locuibila deoarece este foarte cald
 - suprafata planetei este acoperita de cratere 
 - nu are luni
 - naveta spatiala Mariner 10 a fotografiat planeta de aproape pentru prima data in 1975
 - in 2011 naveta spatiala Messenger a intrat pe orbita planetei si a trimis poze noi, iar de atunci se invarte cu aceasta in jurul Soarelui.

2. Un mic exercitiu de pre-scriere din pachetul de fise despre spatiu de aici.


3. Tot in acest pachet sunt si niste fise dedicate scrierii corecte a planetelor (planet spelling), dar in limba engleza. Eu am dorit sa fie in romana asa ca le-am facut eu si pot fi descarcate de aici. Literele le-am lipit pe un carton gros si le-am imbracat in scotch pentru a fi usor de manevrat (ca niste jetoane). Foile pot fi si laminate pentru durabilitate.




4. Am dat inca un strat de vopsea peste Soarele care l-am inceput in ziua a 2-a si arata cam asa:


5. Dupa ce s-a uscat al 2-lea strat am mai dat cu putin rosu si portocaliu pentru a arata cat mai "fierbinte", iar la final Soarele nostru arata cam asa:


6. Si pentru ca este ziua dedicata planetei Mercur am facut-o si pe aceasta din ziar mototolit si pictat cu gri. Am vrut initial sa respect scala planetelor, dar nu am avut cum. La cei 56 cm diametru ai Soarelui planeta Mercur ar fi trebuit sa aiba, conform calculelor de aici, 0,2 cm si nu aveam cum sa o fac asa mica :). Asa ca le voi face din ochi incercand sa respect cat de cat proportiile.


7.  Am mai citit 10 informatii din carticica Planete si stele - Pixi stie-tot

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...