sâmbătă, 25 octombrie 2014

Din ce carti mai lucram noi

     Raducu a inceput clasa 0 si timpul dedicat activitatilor de acasa s-a redus drastic. Este destul de obosit si nu vreau sa-l solicit mai mult decat este cazul. Totusi, in afara de caietele de scoala dupa care pregatim lectiile pentru a 2-a zi (discutam despre ele, nu le facem efectiv, deocamdata nu au teme) mai avem acasa cateva carticele dupa care mai lucram. Am fost tentata sa cumpar mai multe, dar ma bucur ca nu am facut-o. Sunt extra suficiente pentru timpul nostru liber, iar daca suntem in pana de idei apelam si la resursele online. Nu sunt o cumparatoare infocata a caietelor cu activitati pentru ca nu reusim sa le terminam si sunt bani aruncati pe fereastra atata timp cat avem acces la internet si o imprimanta la dispozitie.

     Dintre cartile pe care le detinem, amintesc:

1. 1000 de jocuri pentru copii isteti, editura Teora


     Este o carte groooasa pentru copii cu varste cuprinse intre 5-10 ani, cu multe jocuri care stimuleaza inteligenta copiilor. Sunt jocuri de perspicacitate, de identificare a formelor, literelor si cifrelor, jocuri matematice, jocuri de logica, exercitii de scriere, jocuri de colorat si intrebari simple de cultura generala.

     Gradul de dificultate a jocurilor sporeste pe masura ce este parcursa cartea.

    Copilul de 5 ani va incepe prin a invata sa numere, sa deseneze sau sa coloreze, apoi acumuleaza cunostinte si abilitati care-i permit sa rezolve labirinturi, puzzle, sa recunoasca forme geometrice, etc.

   La sfarsit cartea are raspunsurile la toate jocurile pentru o verificare a rezolvarilor.

     Pentru ca este vorba de JOCURI pentru copii ISTETI nu am intampinat nici un refuz din partea lui Raducu de a ne juca impreuna pe carte :)). Ii place foarte mult.



     Cartea poate fi cumparata de aici sau de aici.

     2. Dezvoltarea vorbirii, editura Litera mica



     Din colectia Activitati pentru copii destepti am achizitionat 2 caiete de lucru pentru 6 ani (clasa pregatitoare): dezvoltarea vorbirii si matematica. In colectie mai este si caietul Modele de scriere, dar cand le-am cumparat eu nu l-am gasit. Daca il voi vedea il voi cumpara pentru ca nu strica  niste exercitii grafice.

    Caietul dezvoltarea vorbirii are 16 pagini colorate care ating teme precum: Unde ati fost in vacanta? Descrierea personajului, Ce este in plus?, Ghiciti cuvantul lipsa, Cine si unde locuieste, Multe-multi, La ce folosesc, etc. Fiecare activitate presupune observarea, dialogul, povestirea, etc, dar si exemple de intrebari suplimentare. 

     Mie-mi plac aceste caiete pentru ca ma ajuta la dialogul cu Radu neavand intotdeauna inspiratia si concentrarea sa-i pun cele mai potrivite intrebari sau sa avem cele mai interesante dialoguri din care sa invete multe lucruri.



     Cartea poate fi achizitionata de aici sau de aici.

     3. Matematica, editura Litera mica



     Al 2-lea caiet din colectia de mai sus este cel dedicat matematicii. In cele 16 pagini pot fi parcurse activitati de numarare, numarul urmator, numarul anterior, corpuri si figuri geometrice, numere invecinate, numarare pana la 10, numarare pana la 20, ce-i mai greu?, impartirea, probleme de logica etc.
     Paginile sunt ilustrate frumos pentru a trezi interesul copiilor, iar activitatile se desfasoara urmand cerintele specifice.



     Cartea poate fi achizitionata de aici.

     4. Invatam literele, editura Erc Press



    Acest caietel l-am luat de la un centru de ziare. Am dat 3 lei pe el, mi s-a parut foarte ieftin si am zis ca nu strica la casa omului. Fiecare pagina este dedicata unei litere, in toate formele ei, de la litera mare de tipar pana la litera mica de mana, iar ultimele randuri din pagina sunt pentru exersarea unor cuvinte simple.

     Sincera sa fiu ma gandeam ca Radu nu va reusi sa le faca foarte corect, sa respecte patratelele, etc, chiar mi se parea foarte grea pentru el. Dar nu este. Liniile il ajuta mult si mi se par cele mai corecte exercitii de scriere pe care le-a facut pana acum. Imi aminteste de caietul meu din clasa I.

     Suntem abia la litera E pentru ca nu vreau sa-l obosesc prea mult cu literele care sunt destul de solicitante in acest caiet.


    Cartea poate fi cumparata de aici.

     5. Cum va fi la scoala, editura Gama



     Carticica am cumparat-o din dorinta de a-l familiariza pe Radu cu scoala inainte de a incepe clasa pregatitoare. Prima data i-am citit-o eu, iar acum citim impreuna :). De fapt asta e si scopul cartii. Face parte din colectia "Vreau sa citesc", recomandata pentru cititori incepatori. Intre timp s-a lamurit despre cum este la scoala, dar cartea l-a ajutat putin in sensul ca a aflat despre lucrurile pe care le va avea in ghiozdan, despre sala de clasa, despre doamna invatoare, despre emotiile primei zile (aici am discutat mult despre fluturasii din stomac), ce va invata la scoala, teme, recreatie, etc.



     Cartea poate fi cumparata de aici sau de aici.

     6. Scriem cifre, editura Roossa



     Este o carte pe care noi o folosim mai demult, dar Raducu se mai distreaza si acum scriind in ea, iar peste 2-3 ani si surioara lui o va folosi. Este cartonata, frumos ilustrata si foloseste metoda "Scrie si sterge". Astfel Radu a scris si sters de cateva ori, a si facut operatiile matematice de la sfarsitul cartii, iar acum o foloseste cand are chef sa scrie cu carioca.
     Este o carte interesanta, colorata si foarte rezistenta. Lui Raducu i-a placut sa exerseze cifrele cu ajutorul acestei carti.


  
     7. Scriem literele, editura Roossa

     Este la fel ca cea cu cifrele, foloseste aceeasi metoda "Scrie si sterge".






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...