luni, 27 octombrie 2014

Activitati bebelusi - scutura, asculta si gaseste

     Bebelusii si copiii trebuie stimulati de la varste fragede prin intermediul unor activitati-joc. De cele mai multe ori activitatile noastre implica materiale pe care le avem deja in casa si cu care improvizam fel de fel de joculete care, pe langa rolul lor de amuzament, au rolul de a stimula dezvoltarea inteligentei copilului.

     Eu am incercat cu Anamaria foarte multe joculete inca de cand a implinit 7 luni si a stat foarte bine in fundulet. Pe unele le-a placut, altele le-a refuzat la inceput, iar acum le reiau si se pare ca-i plac. Fiecare copil este unic, ritmul acumularilor variaza de la un copil la altul, copilul are nevoie sa agreeze un anumit joc sau sa-l prefere pe altul.

     Activitatile-joc pe care le-am facut cu Anamaria sunt foarte simple, dar aduc multe beneficii in sensul ca ajuta imens la stimularea si dezvoltarea atentiei, observatiei, reflectiei, imaginatiei, coordonarii psihomotorii.

      De asemenea este foarte importanta repetitia, macar 2-3 zile sau chiar o saptamana.

     O activitate care i-a placut Anamariei foarte mult inca de la 8 luni cand am facut-o pentru prima data implica o cutie de lapte praf si un obiect introdus in ea (de fiecare data am schimbat obiectele).

     De exemplu, un carlig de rufe din lemn. L-am pus in cutie, am pus capacul si l-am scuturat. Anamaria asculta foarte atenta zgomotul produs. Apoi o intreb ce este "inauntru", cu accent pe cuvantul "inauntru". Am deschis cutia si am lasat-o sa se uite inauntru, sa ia carligul, sa-l studieze/guste :)), apoi am indemnat-o sa-l puna la loc in cutie. Am pus capacul si am repetat activitatea pana cand s-a plictisit (2-3 ori).







     A doua zi am schimbat obiectul (o piesa de sah, o lingurita, o jucarie, etc). este foarte important sa schimbam obiectul pentru a nu-si pierde interesul, va invata astfel cuvinte noi (numele obiectelor alese) si va descoperi sunetele diferite pe care le fac obiectele atunci cand scutura cutia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...