joi, 23 ianuarie 2014

Apa ca şi lichid

        Încerc să lămuresc foarte bine cu Radu noţiunile de "lichid", "solid" şi "gaz". În acest sens am început un experiment cu apa, ca şi lichid.
        Am pus cu ajutorul unui biberon (orice pahar gradat) câte 60 ml apă în patru recipiente diferite ca formă şi am adăugat colorant alimentar în fiecare pentru a fi mai atractiv experimentul. Am avut colorant lichid şi a trebuit să măsor cantitatea şi după ce am pus colorantul pentru că era mai multă apă şi l-aş fi indus în eroare. Deoarece recipientele au forme diferite dau impresia că şi cantităţile de apă sunt diferite.



         Primul lucru pe care am vrut să-l învăţ este că apa ia forma recipientului în care este pusă. Apoi l-am rugat să-mi spună în care recipient crede el că este mai multă apă. Aşa cum mă aşteptam, mi-a răspuns că apa din paharul înalt este mai multă.
         A urmat o nouă măsurătoare pentru a-i demonstra că în toate recipientele este aceeaşi cantitate de apă, iar forma paharului este cea care dă impresia că acolo este mai multă apă. Radu era pur şi simplu uimit când vedea că apa din fiecare recipient se oprea la 60 de ml :).
           Şi astfel am lămurit sub formă de joacă faptul că apa este un lichid. Urmează să ne jucăm şi cu apa sub formă de solid, trecerea apei din stare solidă în stare lichidă şi invers.
           

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...