marți, 10 martie 2015

Sistemul Solar - ziua 10 (Neptun)

     

     Ziua 10 este dedicata planetei Neptun, a 8-a si ultima planeta din Sistemul Solar. Dupa ce am facut un rezumat din cele 3 surse foarte bogate in informatii (aici, aici si Enciclopedia Spatiul) am selecat cateva idei pentru a fi trecute pe cartonase (am povestit despre ele aici) si retinute de Raducu la cei 6 ani ai lui. 

    
    Acestea sunt:

 - Neptun este a 8-a planeta de la Soare

 - este unul din cei 4  "giganti gazosi" alaturi de Jupiter, Saturn si Uranus. Este o mare minge de hidrogen si heliu

 - este a 3-a planeta ca marime din Sistemul Solar dupa Jupiter si Saturn

 - are 13 luni, iar cea mai mare se numeste Triton (este cea mai mare luna din tot Sistemul Solar)

 - pe planeta Neptun sunt cele mai puternice vanturi 

     Si pentru ca Neptun incheie sirul planetelor era cazul sa amintim si despre Pluto care a fost considerata planeta timp de 76 de ani, pana in 2006. Acum este "planeta pitica" alaturi de Eris, Haumea sau Makemake.


     O alta activitate din aceasta zi a constat intr-un puzzle care face parte din pachetul de aici.




     A colorat planetele sistemului solar pe o fisa printata de aici.


     Tati a avut de lucru si ne-a montat pe tavan Sistemul Solar. Sper sa tina o perioada pana ne gandim la o solutie mai buna si mai rezistenta. Arata cam asa:


     Am facut si un Sistem Solar acordeon. Am printat planetele din acest set, iar Radu a decupat un Soare din hartie galbena. Am lipit cartoane negre, le-am imbinat cu scotch, le-am indoit sa arate ca un acordeon si am lipit planetele. Sursa o gasiti aici.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...