vineri, 14 martie 2014

Biblia ilustrată pentru copii (Illustrated Children's Bible)

Încă de la Crăciun am vrut să achiziţionez o Biblie pentru copii. Noi credem în Dumnezeu, dar nu prea mergem la Biserică şi îmi este teamă că ai mei copii se vor depărta de Dumnezeu, pentru că alte surse din care să înveţe nu prea sunt în zilele noastre.
Dar, într-o zi am descoperit cărţile editurii The Usborne pe care Micul cititor le distribuie şi era la reducere Illustrated Children's Bible. Am zis să împuşc doi iepuri dintr-o lovitură: să-i citesc băiatului în limba engleză deoarece are ureche muzicală şi, cred eu, va prinde repede o limbă străină şi să-l "împrietenesc" cu Dumnezeu. Noi mai citim cărţi în limba engleză cu Kindle, dar sunt povestioare scurte, nicidecum o carte întreagă.
Mi-era puţin teamă că nu voi reuşi să-i traduc cartea (cu toate că ştiu destul de bine limba engleză) gândindu-mă la Biblia în sine, dar şi la faptul că am întâlnit cărţi în limba engleză, PENTRU COPII, care m-au pus în dificultate. Expresiile folosite de nativii englezi ca şi limbaj de zi de zi nu-mi sunt foarte cunoscute şi uneori chiar mi-era greu să traduc sau să deduc ce vroia să spună.
Dar să revin. Nici nu-mi închipuiam ce minunată carte am achiziţionat.
Este absolut superbă: coperţi cartonate, pagini colorate, lucioase şi ilustrate (absolut toate cele 190 de pagini sunt ilustrate), calitate PREMIUM fără discuţie.


Cartea este împărţită în două părţi: Vechiul Testament şi Noul Testament.
Vechiul Testament este împărţit în 34 de poveşti, iar Noul Testament conţine 33 de poveşti.




Bineînţeles, al meu copil nici nu a mai vrut să audă de Habarnam (asta citeam atunci), aşa era de atras de noua carte. Avea şi de ce. Am început să citim chiar din prima seară în care am primit-o.
Ne place foarte mult. Mai întâi citesc în limba engleză şi apoi traduc.
Este o carte uşoară, are un limbaj adecvat, facil şi este potrivită pentru toată familia (şi tati a zis că o s-o citească să-şi reîmprospăteze memoria).
Un copil mai mare, cunoscător al limbii engleze (chiar şi începător) se poate descurca foarte bine cu această Biblie.
Noi suntem încă la Vechiul Testament, iar Radu are deja o poveste preferată: Arca lui Noe.


De aici vor decurge multe jocuri. Deja l-a informt pe tati că vrea să-i construiască o Arcă din carton şi pe mine că trebuie să-i mai cumpăr animale (până acum nu era deloc atras de ele şi nu prea stăm bine la capitolul jucării animale).
Bineînţeles că ne vom conforma amândoi în zilele următoare.
În concluzie, cartea este superbă şi o recomand tuturor celor care nu vor să piardă contactul cu religia.




Din păcate pozele nu evidenţiază foarte bine calitatea cărţii, deoarece sunt făcute cu telefonul (sper să-mi repar cât mai curând aparatul de fotografiat).






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...