duminică, 23 martie 2014

Sensory bottle

Sticlele senzoriale (sensory bottles) sunt o bună metodă bebeluşi şi copilaşi până la 3 ani de a explora şi studia materiale periculoase pentru ei (choking hazard), dar şi pentru a-i ţine ocupaţi în mod instructiv :)). Şi preşcolarii se pot juca cu astfel de sticle, numai că se urmăresc alte lucruri,se fac mini experimente ştiinţifice :)).
Sunt aşa de multe lucruri care pot fi puse în aceste sticle transparente, resursele sunt nelimitate:
  • se adaugă diferite obiecte doar pntru observarea lor ("în aer")
  • sau se mai pot adăuga: apă, ulei de bebeluşi/vegetal, gel de păr, precum şi nisip, orez, etc.

Cu cât este mai fină umplutura (nisip), cu atât mai încet se mişcă obiectele, iar copilul devine interesat să le studieze. Dacă se utilizează lichid se poate adăuga glicerină pentru încetinirea mişcării obiectelor şi este recomandat să se sigileze capacul (cu pistolul cu lipici fierbinte sau, mai simplu, lipici obişnuit în interiorul capacului şi bandă izolantă la exterior).

Pentru prima noastră sticlă senzorială am folosit:
  •  o sticlă de suc cu gât larg
  • ulei de bebeluşi
  • glicerină
  • forme geometrice de hârtie gumată (spumă)
  • steluţe decupate de pe ambalaj de la cafea
  • bucăţele mici de paie
  • colorant alimentar



1. Am umplut sticla 3/4 cu apă

2. Am adăugat ulei de bebeluşi aproape până sus şi 2 linguriţe de glicerină


3. Câteva picături de colorant alimentar şi nişte sclipici argintiu


4. Am pus obiectele şi am sigilat capacul




5. În 5 minute sticla a fost gata, iar bebitza e tare fericită cu noua ei jucărie.








2 comentarii:

  1. Cred ca I-ar fi placut si lui Vladut asta, din pacate acum cred ca am depasit varsta, are 2 ani si o luna, cred ca s-ar necajica nu poate scoate dopul :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aceasta sticla serveste drept jucarie si pentru baietelul meu cel mare (5 ani si sase luni) :)). Doar ca el nu incearca sa o deschida. In rest, i se pare fascinanta. Seamana putin cu globurile acelea de zapada pe care si noi oamenii mari le indragim :))

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...