miercuri, 1 octombrie 2014

Insecte si paianjeni

    

     De cateva saptamani Raducu a devenit brusc pasionat de paianjeni. Ii cauta prin toate tufisurile, ii studiaza, ii analizeaza, ii streseaza pe ceilalti copii din fata blocului, nepasionati asa ca el :)), sa vina sa-i vada, etc. 

     Am zis sa profit de perioada asta si sa-l ajut sa afle cat mai multe lucruri despre paianjeni. De ziua lui i-am comandat o enciclopedie "Insecte si paianjeni" de la editura Rao, un borcan cu lupa pentru studiul insectelor de la Safari si o figurina Vaduva neagra, tot de la Safari.

     Enciclopedia a fost un succes. Radu s-a bucurat foarte mult, o rasfoieste in fiecare zi, doarme cu ea in pat "ca sa nu i-o rupa mitzi :))". 

     Dar, pe langa studiul insectelor si al paianjenilor in special, aceasta enciclopedie mai face un lucru foarte bun pentru copilul meu frumos :). 
Radu a invatat de cateva luni sa citeasca, dar, cum orice lucru nou la inceput este mai greu, iar pe al meu copil nu-l da ambitia afara din casa, nu vrea deloc sa exerseze. Aceasta enciclopedie l-a facut pe al meu copil sa citeasca mai bine. Curios tare sa afle despre paianjeni, iar eu neavand timp toata ziua sa-i citesc, s-a apucat singurel sa citeasca. M-a dat pe spate cand a venit la mine si a inceput sa-mi povesteasca despre paianjenul de apa, paianjenul cartita, paianjenul de gradina pe care l-a vazut si el in fata blocului, paianjenul crab, tarantula, etc, unii paianjeni despre care eu auzeam pentru prima data. Chiar nu m-au interesat foarte tare, mi se par creepy, iar in afara de cateva specii mai populare sunt praf la acest capitol. De aici si nevoia urgenta de a-i cumpara copilului o carte adecvata pentru ca nu ma descurcam sa-i raspund la intrebari gen: mami....da paianjenii ce mananca?, mamiiii......da de ce e lipicioasa panza?, mamiii....da de ce asa si pe dincolo?.

     M-am straduit cat am putut si eu sa-i satisfac curiozitatea, dar fiind depasita de situatie si dorind sa-i dau informatii cat mai corecte am cumparat enciclopedia.

     Este foarte interesanta, este cartonata, pagini lucioase, limbajul este facil si are multe, foarte multe imagini marite.  
   
     Dintre subiectele atinse in aceasta carte sunt: simturile insectelor, deplasarea, hrana si moduri de hranire, inmultirea, supravietuirea, ce este un paianjen, mijloacele de aparare ale paianjenilor, viata paianjenilor, insecte incredibile, familii de insecte si de paianjeni, etc.










     Am aflat o multime de lucruri despre insecte, dintre care:

 - exista mai multe specii de insecte decat toate celelalte specii de plante si animale la un loc
 - libelula zboara atat de repede incat poate vana alte insecte in aer
 - calugaritele sunt carnivore lacome, adevarati lei ai lumii insectelor
 - fluturii si moliile au aripi acoperite cu mici solzisori care se desprind de insecta daca au nimerit intr-o panza de paianjen si astfel scapa
 - unele insecte sunt foarte bine camuflate: o specie de molie isi poate deschide aripile dana la iveala o pereche amenintatoare de ochi care indeparteaza rapid orice potential dusman, cosasul de stepa nord-american are aspectul unei frunze uscate, exista o insecta-bat, o calugarita orhidee, etc
 - paianjenii crab se camufleaza in flori si isi pot schimba culoarea pentru a se confunda cu peisajul
 - in padurile tropicale din America de Sud traiesc cei mai mari paianjeni din lume care pot manca si pasari
 - paianjenii naparlesc (proces pe care l-am urmarit si noi in fata blocului cu gura cascata)
     
    In borcan am avut cativa paianjeni pe care tati i-a hranit cu muste si tantari pentru ca Radu sa vada si modul de hranire al acestora, apoi au fost eliberati in tufisurile din fata blocului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...