vineri, 24 octombrie 2014

Oul "dezbracat" :)

     Experimentul cu oul este super de facut impreuna cu copiii. Este atat de usor si necesita ingrediente care se gasesc in orice casa: ou si otet. Tot ce mai trebuie este rabdarea pentru ca, in total, experimentul dureaza 3 zile.

     Cand i-am spus lui Radu ca vom face un experiment in care vom "dezbraca" un ou se uita cu niste ochi mari la mine :) si nu mai putea de curiozitate.

     Am pregatit un pahar plin cu otet si l-am lasat pe el sa puna oul in otet. Dupa un sfert de ora oul a inceput sa sfaraie si sa sa faca bule :). 




     Atunci a fost momentul pentru o scurta lectie de chimie: coaja de ou este alcatuita din calciu care este o baza, iar otetul este un acid (acid acetic) si acidul papa baza :). Deci otetul va manca coaja oului, asta ca sa fie pe intelesul copilului :).
   
      Dupa cateva ora a inceput "dansul oului" :) in care oul nostru se rotea in pahar si sfaraia.

     Treptat au inceput sa se desprinda bucatele mici din coaja oului care s-au dizolvat in otet si aparea o spuma urata :) de culoare maro la suprafata paharului, pe care eu am luat-o cu lingura si am aruncat-o (ca la supa :)). A doua zi am scos oul din pahar sa ma conving ca nu e iluzie optica, dar nu era, oul s-a marit :). Am cautat pe net experimente similare si am aflat ca s-a petrecut osmoza prin care oul a absorbit otetul.

     Am lasat paharul la vedere pe blatul din bucatarie si dupa 3 zile in care am tot curatat spuma, surpriza!!! oul nu mai avea coaja.

     L-am luat cu grija din pahar cu o lingura (este foarte fragil) si i l-am dat lui Radu in palme sa-l simta. Era atat de incantat. Oul fara coaja este moale si elastic ca un jeleu, i-a placut mult sa-l simta in maini. Se vedea foarte clar si galbenusul. 





     Dupa ce a fost studiat indelung de toata familia oul si-a dat obstescul sfarsit :) si experimetul a luat sfarsit :).

     A fost super senzatia cand am tinut oul in mana, mi-era foarte frica sa nu se sparga :).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...