vineri, 28 februarie 2014

Pinguinii - partea 1

Răducu este mare fan Pingu, pinguinul haios şi năzdrăvan de pe Jim Jam, astfel că am hotărât ca ultima săptămână din această iarnă să o dedic pinguinilor. Am pregătit diverse activităţi: citit, colorat,  decupat, matematică şi, bineînţeles, lucru manual.






În fiecare zi am citit (şi recitit) cartea Apolodor, un pinguin călător despre care am scris aici.
Am început cu o scurtă prezentare a pinguinilor care se poate găsi aici.
Pe acest site am găsit resurse online editabile cu animale polare. Le-am editat şi cu denumirea în limba română (le puteţi găsi aici: flashcards şi matching cards). Se pot printa, lamina şi decupa şi pot fi folosite în diverse activităţi despre animale polare. Eu nu am apucat să le laminez, dar o voi face sigur.
Am localizat pe glob Polul Sud cu ajutorul Atlasului geografic (Activităţi pentru copii isteţi), de la editura Teora şi am lipit autocolante cu pinguini imperiali şi regali.








Şi un pinguin din pahare de plastic:


 Materiale necesare :




-         două pahare de plastic de aceeaşi dimensiune
-         hârtie glasată
-         năsturel
-         foarfecă
-         tempera
-         pensulă
-         lipici
-         creion

Mod de realizare :

- un pahar se pictează cu tempera de culoare neagră, apoi se lasă să se usuce



- celălalt pahar se colorează cu tempera de culoare galbenă, apoi se lasă să se usuce


- paharul colorat cu galben se taie fâşii subţiri pe 2/3 din lungimea lui, se desfac fâşiile spre înafară


- din hârtie glasată albă se decupează două buline, iar din culoare neagră alte două buline mai mici (dacă nu aveţi ochi mobili, eu am cumpărat de aici, dar cred că se găsesc la librărie)
- pe la mijlocul paharului negru se lipesc aceste buline cu rol de ochi sau ochii mobili, paharul fiind aşezat cu gura în jos
- un mic triunghi portocalui se lipeşte cu rol de nas
- se decupează o mică inimioară portocalie care se lipeşte sub paharul negru, vârful lipindu-se în interiorul paharului, iar cei doi lobi în afara lui, cu rol de picioare
- paharul galben tăiat fâşii se va lipi peste partea se sus a paharului negru, cu rol de « pălărie »
- pe partea netăiată a paharului galben se va lipi un năsturel

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...